Databáze o vlivu dopravy na životní prostředí - výpis záznamů

zobraz stránku pro tisk · vyhledávání

Vláda odložila rozhodnutí o jezech
[plný text článku | kategorie: Vodní doprava – Labe | Lidové noviny | Jana Machálková | 15. 4. 2004] [tisk]
Kabinet dostal zavádějící dokument, tvrdí ministerstvo životního prostředí. Projednávání sporného materiálu, který počítá s vybudováním dvou jezů na dolním Labi, včera vláda opět odložila. Posun o dva týdny si vyžádal ministr životního prostředí Libor Ambrozek (KDU-ČSL) nelíbí se mu totiž závěrečná zpráva speciální komise, podle které se ministři měli rozhodnout. Komise vznikla před dvěma měsíci a usedli v ní zástupci šesti ministerstev. Skupina měla vládě vypracovat soubor argumentů pro a proti. Objevila se v něm však věta, že členové komise vládě doporučují, aby výstavbu jezů schválila. "Mělo jít o analýzu, ne o materiál, který by vládě něco doporučoval. Některé připomínky, které jsme přednesli, navíc ze zprávy zmizely. Pod to jsem se nemohl podepsat," uvedl náměstek ministra životního prostředí Ladislav Miko. Podle jeho slov ministři dostali jednostranně zaměřený a zavádějící dokument. "Některé naše věty byly pozměněny nebo kráceny bez našeho vědomí tak, že měnily svůj smysl," doplnil Miko.
Podněty z jednotlivých resortů schraňovalo ministerstvo dopravy, které mělo být jakýmsi garantem zprávy pro ministry. "Prošetřím to. Ale o žádných změněných formulacích nebo změnách na úkor ministerstva životního prostředí nevím," uvedl náměstek ministra dopravy Vojtěch Kocourek. O stavbě jezů na Labi se vedou spory už deset let. Ekologové a ministerstvo životního prostředí s ní nesouhlasí. Vadí jim především dopady na desítky živočichů a rostlin, z nichž je řada chráněna evropskou legislativou. Příznivci budování zejména ministerstvo dopravy - považují jezy za klíčové pro rozvoj lodní dopravy. "Odhady, že jezy zvýší provoz na řece třikrát až čtyřikrát, považujeme za nereálné. Po obou stranách toku je železnice a navíc se uvažuje o výstavbě dálnice D 8," uvedl šéf ekologického sdružení Arnika Vlastimil Karlík. "Vycházíme z odborných prognóz. Chceme mít lodní dopravu jako alternativu k silniční. Navíc rekreační a osobní lodní doprava zažívá v Evropě velký boom," řekl náměstek Kocourek. Proti umělému prohlubování koryta řeky protestuje i veřejnost. Pod petici pořádanou sdružením Arnika se podepsalo šestnáct tisíc lidí. Poslanec Jaromír Schling (ČSSD) loni přišel s neúspěšným návrhem, který by výstavbu jezů povyšoval na veřejný zájem a na dopady na přírodu by se tak nemusel brát žádný zřetel.

 

zobrazit mapu stránek ČSDK

... přihlašte se na Akci Falco a pomozte tak ochránit ohrožené krály nebes

poslední aktualizace 19. září 2006 navrcholu.cz
© 1999-2004 ČSDK, optimalizováno pro MSIE a rozlišení 800x600+
[ Windows | ASCII | Mac | Latin2 | Unix ]

použit publikační systém Toolkit od Econnectu