Databáze o vlivu dopravy na životní prostředí - výpis záznamů

zobraz stránku pro tisk · vyhledávání

Obavy z rychlostní silnice kolem Fryštáku nejsou nutné
[plný text článku | kategorie: Rychlostní silnice – ČR: ostatní | Zlínské noviny | Otakar Veverka | 17. 4. 2004] [tisk]
Obavy obyvatel Fryštáku z připravované rychlostní silnice R49 z Hulína jsou zatím neopodstatněné. Není ještě zcela jasné, zda se budou od začátku stavět dva, nebo čtyři jízdní pruhy. Zahájení stavby je sice naplánováno na rok 2006, nicméně na její realizaci chybějí peníze. Výstavba se proto zřejmě značně opozdí. “V první etapě to bude pouze silnice I. třídy o dvou pruzích,” řekl technický náměstek Ředitelství silnic a dálnic Brno Jiří Procházka. “Máme spočítáno, že po této silnici projede v průměru kolem osmi tisíc vozidel a nemá zatím smysl zde stavět něco většího. Občané se tedy nemusejí bát nadměrného automobilového provozu. Vzhledem k nedostatku finančních prostředků se nyní nedá ani odhadnout, kdy bude postavena další část silnice směrem do Zlína. Brzy to však určitě nebude.”
To, že by měla přes Fryšták vést silnice I. třídy namísto čtyřpruhové rychlostní komunikace, je pro místního starostu Lubomíra Doležela nová informace. “Znamená to, že v této otázce není ze strany investora stále jasno. Pro nás je z hlediska zásahu do života zdejších občanů i rozhodování městského zastupitelstva důležité, co zde vlastně povede a jak to bude pokračovat. Pokud totiž provoz na budoucí silnici nebude velký a není jasné napojení silnice směrem na Zlín, pak se ptám, zda má vůbec smysl vést tuto komunikaci přes Fryšták,” zdůraznil starosta Fryštáku. Podle náměstka hejtmana Zlínského kraje Libora Lukáše je koncepce výstavby silnice R49 naprosto jasná. “Koncepce je dlouhodobě v územních plánech dotčených obcí a především zlínské aglomerace. Jestli bude silnice R49 prozatímně o dvou pruzích, byl bych i s tím velmi spokojen,” řekl Lukáš.
To by podle jeho názoru odpovídalo také finančním možnostem, protože etapová výstavba by přišla levněji. Původní koncepce by ale musela zůstat zachována. To znamená, že v případě zvýšení intenzity dopravy by se dostavěly další pruhy. Jak dále sdělil náměstek Lukáš, je samozřejmostí, že současně se zahájením výstavby R49 mezi Hulínem a Fryštákem by musela započít i stavba silničního přivaděče z Fryštáku do Zlína. Názory lidí z Fryštáku-Dolní Vsi na chystanou silnici se různí. “Mě to zas až tak nebolí. Myslím, že když to tady zalesníme, exhalace nebudou až taková tragédie. O návštěvnost penzionu se nebojím, některým hostům se to nemusí líbit, ale silnice zase možná přivede jiné,” uvedl správce jednoho z penzionů v Dolní Vsi Pavel Ivana. Opačný názor má nejmenovaný obyvatel Dolní Vsi, kterou má silnice přemosťovat: “Myslím, že to bude špatné. Skončí tady klid. Mám obavy z výfukových plynů a hluku. Zvěře je tu už tak málo a potom tady nebude už vůbec nic.” »Máme spočítáno, že po této silnici projede v průměru kolem osmi tisíc vozidel a nemá zatím smysl zde stavět něco většího. Občané se tedy nemusejí bát nadměrného automobilového provozu.« Jiří Procházka, technický náměstek Ředitelství silnic a dálnic Brno

 

zobrazit mapu stránek ČSDK

... přihlašte se na Akci Falco a pomozte tak ochránit ohrožené krály nebes

poslední aktualizace 19. září 2006 navrcholu.cz
© 1999-2004 ČSDK, optimalizováno pro MSIE a rozlišení 800x600+
[ Windows | ASCII | Mac | Latin2 | Unix ]

použit publikační systém Toolkit od Econnectu