Databáze o vlivu dopravy na životní prostředí - výpis záznamů

zobraz stránku pro tisk · vyhledávání

Třebíč novou silnici potřebuje
[plný text článku | kategorie: Vliv dopravy ve městech – ČR | MF Dnes | Karel Vaverka | 17. 4. 2004] [tisk]
Průtah v Libušině údolí. Pro: Myslet si, že s příchodem sametové revoluce odejde demagogie, by bylo velmi naivní. Bohužel. Demagogové pořádají protestní shromáždění a petiční akce, oblbují své spoluobčany a zdravý rozum se třese o svůj osud. Platný územní plán města se v této části velmi nepovedl a je ho nutno změnit. Povede silnice I/23 po pláních daleko za městem anebo údolím namísto devastované bývalé chlouby Třebíče - BOPO, ulicí Koželužskou? Po stolech s petičními archy létají stovky milionů, řeší se zabrané plochy, hořekuje nad každým stromem, všichni však zapomněli, (nebo zamlčují) o co vlastně jde. Jde o silnici. Aby vznikla potřeba budovat silnici, je nutno mít jasno, že ona silnice je zde zapotřebí, že po ní budou jezdit automobily z místa A do místa B, že urychlí nebo dokonce umožní dopravu. Tvrdím, že zde v tomto parametru je zásadní rozdíl mezi původní variantou přeložky I/23 - silnicí "po polích" a novým návrhem "Koželužská." Po té první" trase "po polích" by skoro žádná třebíčská auta nejezdila, jezdil by zde sedmiprocentní tranzit a potom pár boroviňáků z práce a do práce.
Silnice, která vede daleko od centra, nemá v délce skoro 2,5 kilometrů žádnou křižovatku, nemůže být městským okruhem a v této podobě je zbytečná. Pokud z tohoto pohledu hodnotíme variantu "Koželužská", docházíme k podstatně odlišným závěrům. Tato varianta z hlediska silnice má smysl, řidiči ji budou využívat, protože povede do Boroviny, na Stařečku, do Týna a také do centra. Má jednu další obrovskou výhodu - logické vyústění z města. Silnice I/23 může pokračovat Koželužskou ulicí na západ a opustit Třebíč v prostoru mezi Starčí a Červenými hospodami. Toto řešení jednoduše mine železniční trať, nahradí několik kilometrů nevyhovující komunikace I/23 mezi borovinským přejezdem a přejezdem v Krahulově. Proto je nutno konstatovat, že jedině možné řešení silnice I/23 v západní části Třebíče je variantou "Koželužská", pouze tato silnice má smysl a bude k užitku. Lidičky, prosím Vás, než půjdete podepsat petiční arch na obranu Libušina údolí, zapřemýšlejte o silnicích, které spojují a umí být také šetrné k přírodě i lidem. V Třebíči opravdu potřebujeme silnici...

 

zobrazit mapu stránek ČSDK

... přihlašte se na Akci Falco a pomozte tak ochránit ohrožené krály nebes

poslední aktualizace 19. září 2006 navrcholu.cz
© 1999-2004 ČSDK, optimalizováno pro MSIE a rozlišení 800x600+
[ Windows | ASCII | Mac | Latin2 | Unix ]

použit publikační systém Toolkit od Econnectu