Databáze o vlivu dopravy na životní prostředí - výpis záznamů

zobraz stránku pro tisk · vyhledávání

Nový okruh zase Prahu jen ucpe?
[plný text článku | kategorie: Silnice – ČR, Vliv dopravy ve městech – ČR | Večerník Praha | Jan Puci | 19. 4. 2004] [tisk]
O přínosu rychlostní komunikace ze severu na jih se vedou spory. Za pár let vznikne po dokončení městského okruhu alternativa k severojižní magistrále. Městem bude možné projet z Radlic až k Troje prakticky jen tunely. Podle kritiků okruhu tak vznikne jen další dálnice ve městě, což povede k velkému nárůstu dopravy v komunikacích návazných na tunely. Obhájci stavby s tím nesouhlasí, okruh prý odlehčí přetíženým dopravním tepnám. Praha - V budoucnu bude možné projet Prahou z jihu na sever tunely. Nejdříve Radlickým, po něm Mrázovkou, navazujícím Strahovským tunelem a tunelem pod Stromovkou k Pelc-Tyrolce. Větší část právě stavěného městského okruhu tak povede pod zemí, což podle obhájců těchto staveb povede ke zklidnění tíživé dopravní situace v Praze. "Vznikne alternativa v současnosti k přetíženým hlavním komunikacím v Praze. Každý, kdo se nyní podívá na silnice v hlavním městě, pochopí, že okruh sice možná není spásný, ale určitě je nutný," sdělil radní pro dopravu Radovan Šteiner. Existují však i opačné názory.
"Okruh sice odlehčí souběžným komunikacím, jako např. severojižní magistrále, třídě Milady Horákové či Veletržní, ale současně vzroste provoz na přiváděcích komunikacích - Plzeňské, Patočkově, Evropské, Jugoslávských partyzánů a v Letenském tunelu," oponuje Štěpán Boháč z Koalice SOS Praha. Podle něj vznikne okruhem rychlostní komunikace skrz město, čímž dojde k velkému nárůstu dopravy. Nebývalý nával prý nově zažijí obytné oblasti Letné, Břevnova, Ořechovky či Dejvic. "V roce 2003 projelo podle oficiálních údajů Ústavu dopravního inženýrství křižovatkou Malovanka v průměrný pracovní den za 24 hodin 49 tisíc vozidel. V roce 2010 po dokončení okruhu to bude podle předpokladů 125 tisíc," pokračoval Boháč. V Praze bude jezdit po zprovoznění okruhu mnohem víc aut hlavně proto, že bude preferována individuální doprava před veřejnou. Takže situace v ulicích bude ještě horší než nyní.
Radovan Šteiner považuje takové názory za nepravdivé a zkreslující. Průjezd Prahou bude podle něj po zprovoznění okruhu mnohem snadnější, protože na něm budou jen mimoúrovňové křižovatky. "Projekt vychází z dlouhodobě přijaté koncepce podporované dopravním experty, takže je zřejmé, že není špatný. Navíc podporu jeho výstavby měly ve svých volebních programech všechny strany, které jsou v zastupitelstvu. Kritizují ho pouze strany a uskupení, které mají minimální podporu veřejnosti," dodal Šteiner, který připomněl, že koncepci okruhu přijalo v minulosti zastupitelstvo jednomyslně. Opoziční zastupitel magistrátu Miroslav Prokeš vidí řešení dopravní situace v Praze ve větším podporování železniční a alternativní přepravy osob. "Rozšiřováním stávajících komunikací a vznikáním nových silnic se navalí do města další auta. Ale nic není černobílé, takže glorifikovat anebo zcela zatracovat okruh není dobré," podotkl Prokeš.

 

zobrazit mapu stránek ČSDK

... přihlašte se na Akci Falco a pomozte tak ochránit ohrožené krály nebes

poslední aktualizace 19. září 2006 navrcholu.cz
© 1999-2004 ČSDK, optimalizováno pro MSIE a rozlišení 800x600+
[ Windows | ASCII | Mac | Latin2 | Unix ]

použit publikační systém Toolkit od Econnectu