O dopravu po Labi nikdo nestojí [plný text článku | kategorie: Vodní doprava – Labe | Hospodářské noviny | Zdeněk Pavliš | 21. 4. 2004] [tisk] V dohledné době má vláda rozhodovat o osudu jezů na dolním toku Labe. Řeka je sice splavněna z Ústí nad Labem v délce 170 kilometrů až do Chvaletic, ale využití této vodní cesty je proti stavu před deseti lety, kdy se po Labi do elektrárny ve Chvaleticích dopravovaly ročně tři až čtyři milióny tun energetického uhlí, prakticky nulové .O ukončení "levné" dopravy uhlí po vodě do Chvaletic se postarali sami vodní dopravci svým neomaleným tlakem na zvyšování cen za přepravu, což ČEZ vyřešil převedením dopravy uhlí na železnici, kde byly ceny podstatně příznivější. Přeprava energetického uhlí představovala většinu přepravních výkonů po vodě v České republice. Jako spolumajitel strojírenského podniku s obratem více než 100 miliónů korun ročně a se sídlem ve Chvaleticích konstatuji, že rozhodně nečekám na rozšíření možností dopravy našich výrobků po vodě, ani neznám nikoho z našeho okolí, kdo by chtěl využít možnosti vodní dopravy. Podobná situace by byla v případě přístavu Pardubice, kde se rozvíjí zejména elektrotechnický průmysl a říční doprava je až na výjimky vhodná na dopravu objemných nákladů s malou přidanou hodnotou.