Databáze o vlivu dopravy na životní prostředí - výpis záznamů

zobraz stránku pro tisk · vyhledávání

Dopravní stavby se vlečou
[plný text článku | kategorie: Rychlostní silnice – ČR: ostatní | Haló noviny | vž | 22. 4. 2004] [tisk]
Nespokojenost s rozvleklostí staveb páteřního dopravního sytému na jižní Moravě vyslovil na tiskové konferenci jihomoravský vicehejtman František Polách. Zdůraznil, že co nejdříve je potřebné dobudovat chybějící dálniční úseky na trase Berlín - Praha - Brno - Pohořelice - Mikulov - Vídeň a dál k moři. V té souvislosti uvedl, že v úseku rychlostní komunikace R52 od Pohořelic ke státní hranici s Rakouskem je největší problém s průjezdem u Novomlýnských nádrží. Stavbaři čekají na stanovisko ministerstva životního prostředí, aby se akce dostala ještě do rozpočtového období EU roku 2006. Stavba má být hotova v l. 2009/10, a to v trase kopírující současnou silnici I. třídy Pohořelice - Mikulov, státní hranice. Před Mikulovem zamíří budoucí dálnice do Rakouska více k jihu. »Než se dořeší průtah kolem Nových Mlýnů, v r. 2006 by mohla začít stavba bezproblémového úseku dálnice od Pohořelic k Nové vsi,« prohlásil Polách. Rychlá příprava prací by byla žádoucí i v případě přestavby privatizovaného letiště Brno-Tuřany. Zdůraznil, že pokud se projekty rozšíření příletové a odletové haly, budování skladů a dalších zařízení (celkem za 300 mil. Kč) dostanou do rozpočtu EU roku 2006, Unie je ochotna hradit až 75 % rozpočtových nákladů. V pozdějším období ale už jen 50 %. Vicehejtman poukázal též na fakt, že se nedaří zřídit pravidelné letecké linky do Brna (naposled např. s Petrohradem), neboť všechny mezinárodní linky stahuje Praha.
 

zobrazit mapu stránek ČSDK

... přihlašte se na Akci Falco a pomozte tak ochránit ohrožené krály nebes

poslední aktualizace 19. září 2006 navrcholu.cz
© 1999-2004 ČSDK, optimalizováno pro MSIE a rozlišení 800x600+
[ Windows | ASCII | Mac | Latin2 | Unix ]

použit publikační systém Toolkit od Econnectu