Podle Sojky nemá tunel vyhráno [plný text článku | kategorie: Rychlostní silnice – ČR: ostatní | Právo | Bára Haušková | 23. 4. 2004] [tisk] O vybudování tunelu pod Červenohorským sedlem v Jeseníkách podle členů Společnosti pro obnovu jesenické krajiny Sojka definitivně rozhodne až územní a stavební řízení. O tomto velkém projektu diskutovali ochranáři na besedě s politiky vládní a opoziční strany a zástupci vybraných obcí. "Z firmy Lesostavby, která má dílo realizovat, nepřišel nikdo. Podle jejich ředitele je o záměru rozhodnuto a všechna pro a proti již byla řečena," zdůvodnil Milan Mátl ze Sojky. Na sklonku loňského roku totiž schválilo ministerstvo životního prostředí studii na vliv stavby na životní prostředí. Odpůrci i zastánci tunelu se shodli na potřebnosti řešení dopravní dostupnosti Jesenicka, které zaostává za okresy v republice z hlediska hospodářství a vysoké nezaměstnanosti. Před zahájením budování tunelu by však k němu měla vést rychlostní komunikace.
Tunel i projekt silnice s mimoúrovňovými křižovatkami vadí dotčené obci Loučná nad Desnou. "Prakticky by zlikvidovaly dvě části obce. Zmizí Kouty a Filipová," poznamenal starosta Loučné Pavel Martínek (ČSSD). Propojení Šumperska a Jesenicka by přineslo především zvýšení dopravy. "Nevěřím tomu, že tunel či dálnice přivede do oblasti investory. Díky tranzitu zlevní potraviny a některé druhy zboží. Ale dalo by se to řešit i zlepšením železniční dopravy," podotkla místopředsedkyně a kandidátka do Evropského parlamentu Strany zelených Jana Ulrychová. Starosta Šumperka Zdeněk Brož (nez.) zase přirovnal současné diskuse k výstavbě jiného kontroverzního díla. "Pamatuji se, že v době výstavby elektrárny Dlouhé Stráně odpůrci také tvrdili, jak naruší přírodní prostředí a zlikviduje krajinu. Dnes se z elektrárny stala obrovská turistická atrakce," tvrdí Brož. Jak dále uvedl, o tunelu by měli rozhodovat především obyvatelé Jesenicka, kterých se dopravní spojení bytostně dotýká.