Databáze o vlivu dopravy na životní prostředí - výpis záznamů

zobraz stránku pro tisk · vyhledávání

Ekologové stavbu tunelu povolili
[plný text článku | kategorie: Rychlostní silnice – ČR: ostatní | Moravský sever | Michal Krestýn | 27. 4. 2004] [tisk]
Spojením Jesenicka se zbytkem republiky a plánovaným tunelem pod Červenohorským sedlem se zabývali starostové, politici a zástupci sdružení Sojka, které je největším odpůrcem stavby, na setkání s občany v Šumperku. Ti se kromě tunelu zajímali také o dopravní koncepci státu. Schůzky se však nezúčastnili zástupci investora, kterým je firma Lesostavby Šumperk. "Nikdo mě o setkání neinformoval," vysvětlil ředitel firmy Marek Lach. Lesostavby už získaly pro silnici souhlas ministerstva životního prostředí. "Schválená už je dokumentace pro územní řízení. Zřejmě však bude kvůli výkupu pozemků nutné projednat ve vládě otázku veřejné prospěšnosti této stavby," informoval Lach.
Plánovaná silnice má navázat na čtyřproudou rychlostní komunikaci, která bude končit v Petrově nad Desnou. Odtud pak povede dvoupruhová silnice I. třídy o celkové šířce 11,5 metru. Na trase je navrženo hned několik tunelů, estakád a mimoúrovňových křižovatek. Dvaatřicet kilometrů silnice povede územím Chráněné krajinné oblasti Jeseníky. Nejdelší tunel má vést pod Červenohorským sedlem, v doporučené západní variantě by měřil 6,9 kilometru. Další tunely jsou naplánovány v Loučné nad Desnou (805 metrů) a pod Křížovou horou nad Jeseníkem (2,5 kilometru) . Tunel pod sedlem přijde podle odhadů na šest miliard korun, celá stavba pak na dvojnásobek.
Varianta tunelu se nelíbí starostovi Loučné nad Desnou Pavlu Martínkovi. "Mělo by to zásadní dopad na obec, protože silnice by ji dvakrát křižovala a tím rozdělila. Nepřibudou ani turisté, jen přes obec projedou jinam," řekl Martínek. "Neexistuje prosperující region, kam by se nebylo možné dostat. Rakousko je také protkáno hustou sítí silnic, které se však vyhýbají obydleným osadám," argumentoval naopak poslanec Petr Krill. Na setkání přišla na přetřes také otázka kombinované varianty, kdy by vedla pod sedlem i železnice. "Tato varianta byla požadována také při posuzování vlivu stavby na životní prostředí, ale nebyla akceptována. Tak komfortní silnice, jaká je navržena, může železnici v této oblasti pohřbít," prohlásil Martin Míček ze sdružení Sojka.

 

zobrazit mapu stránek ČSDK

... přihlašte se na Akci Falco a pomozte tak ochránit ohrožené krály nebes

poslední aktualizace 19. září 2006 navrcholu.cz
© 1999-2004 ČSDK, optimalizováno pro MSIE a rozlišení 800x600+
[ Windows | ASCII | Mac | Latin2 | Unix ]

použit publikační systém Toolkit od Econnectu