Databáze o vlivu dopravy na životní prostředí - výpis záznamů

zobraz stránku pro tisk · vyhledávání

Myslíte si, že je potřebné vybudovat tunel pod Červenohorským sedlem?
[plný text článku | kategorie: Rychlostní silnice – ČR: ostatní | Moravský sever | Danuše Krčová a Michal Krestýn | 27. 4. 2004] [tisk]
Alois Šejdák, Jeseník, 64 let, důchodce:
Tunel náš kraj potřebuje, to ví každý. Pokud senát a vláda zruší své cestovní kanceláře a ty své výlety za naše peníze, tak se peníze na jeho výstavbu určitě najdou. Tunel je každopádně prospěšnější než jejich práce.
Jan Chytil, Jeseník, 57 let, místostarosta Jeseníku:
Jsem přesvědčen, že tolik peněz se v horizontu dvaceti let v soukromém sektoru těžko najde. Jednou z možností je získat dotace z evropských strukturálních fondů. Byl bych ale nerad, aby důvod takového balíku peněz, prozatím jsem věděl zhruba o poloviční výši, byl problémem v tom směru, aby se neustále oddalovalo cokoliv týkající se tolik nutných oprav na Červenohorském sedle.
Blažena Tichá, Zlaté Hory, 34 let, obchodní zástupce:
Tunel je určitě potřebná věc. Přes Červenohorské sedlo jezdíme a každou zimu je zde situace horší a horší. Jestli se ale peníze seženou, to je otázka. Oprava sedla a tunel je podle mne stoprocentně přednější než jiné věci a stát by na to měl pustit peníze. Řešením by mohlo být i oslovení velkých dopravních firem, které tuto komunikaci potřebují a nejvíce ničí. Na investici by se měly podílet.
Milan Palkovič, Velké Losiny, 39 let, kněz:
Sám ještě nejsem rozhodnutý, co je lepší. Tunel přinese výhody, ale i spoustu nevýhod. Je potřeba plánovanou komunikaci napojit na více věcí, nejde jen o samotný tunel. Obávám se, že pokud bude rychlostní komunikace a tunel, tak odsud lidé utečou, jako se to stalo jinde. Vést dopravu úzkým údolím řeky Desné vidím jako nešťastné.
Pavel Martínek, Loučná nad Desnou, 39 let, starosta obce:
Tunel a návazná komunikace nemají smysl. Vážně by to poškodilo zdejší obyvatele. V Koutech je údolí úzké a silnice by vedla přímo nad obcí. Navíc by ji oddělila od horského masívu, takže by se musely dělat další úpravy. Dalším problémem je ekologie a vliv exhalací. Kdyby se peníze, které má stavba stát, investovaly raději do cestovního ruchu a infrastruktury, tak by byly Jeseníky největší turistickou oblastí u nás. Nemyslím si také, že by to pomohlo cestovnímu ruchu, asi by se nikdo nechtěl ubytovat v obci, kde celou noc jezdí auta. Nepřinese to ani rozvoj průmyslu, těžko někdo postaví továrnu v chráněné krajinné oblasti. Navíc tento region a zejména Jesenicko byly zaměřeny vždy spíše zemědělsky.
 

zobrazit mapu stránek ČSDK

... přihlašte se na Akci Falco a pomozte tak ochránit ohrožené krály nebes

poslední aktualizace 19. září 2006 navrcholu.cz
© 1999-2004 ČSDK, optimalizováno pro MSIE a rozlišení 800x600+
[ Windows | ASCII | Mac | Latin2 | Unix ]

použit publikační systém Toolkit od Econnectu