Databáze o vlivu dopravy na životní prostředí - výpis záznamů

zobraz stránku pro tisk · vyhledávání

Nádraží je ostuda Brna
[plný text článku | kategorie: Železniční doprava – ČR: Brno | Rovnost | Miloš Vaňorek | 29. 4. 2004] [tisk]
Při své návštěvě různých evropských měst jsem vždy neopomněl navštívit jejich nádraží proto, abych zjistil, jaký na mě učiní celkový dojem nejen z hlediska architektonického, ale i velikosti, umístění, dosažitelnosti, technické úrovně - jejich modernizace, vybavení i čistoty apod. A já těm městům záviděl. Bylo vidět, že města jako taková si svého nádraží - zapadajícího do dopravního systému jako celku, váží a považují je za vstupní bránu do svého města. A tato uvedená hlediska současné brněnské hlavní nádraží v žádném případě nesplňuje. Často jezdívám vlakem Eurocity. Přitom komunikuji s cizinci hovořícími německy. Brno jim není neznámé (BVV, mistrovství světa v motocyklech i Brno uprostřed Evropy aj.). Brno se jim líbí svou siluetou Špilberku, Petrova a řadou vysokých věží, kostelů i jiných dominant. Čím jsou doslova rozčarováni, je právě nádraží a vše, co k němu patří. Nemohou pochopit, že takové velké a důležité město jako je Brno, má tak mizerné nádraží se vším, co k němu náleží. A tady spolknu hořkou slinu a rychle vypadnu z vlaku.
Ještě na okraj. To, že celá přestavba železničního uzlu bude probíhat na zelené louce bez jakéhokoliv narušení stávající železniční dopravy, že největší autobusové nádraží Zvonařka se nachází v bezprostřední blízkosti umístění nového osobního nádraží, je v ČR ojedinělým jevem a bude přinášet pro cestující nebývalé výhody. Kladu si otázku, jak uvažují ti lidé, kteří podepisují petici za referendum proti realizaci projektu Železniční uzel Brno (ŽUB), když jejich většina nedokáže zdůvodnit, co a proč podepsala? O tom jsem se přesvědčil vlastním průzkumem. Co jsou to za lidi, kteří celou tuto kampaň řídí a co ve skutečnosti je jejich cílem, když používají pro svoji propagaci i skupinu školáků.
Můj nezměnitelný názor je ten, že výstavba ŽUB na základě mých získaných argumentů je nezbytná nutnost pro to, aby se Brno stalo skutečným významným a bohatým evropským městem a nestalo se naopak natrvalo pouze provinčním městem druhého řádu, jak mně to dokonce v minulém roce o dovolené v Mariánských Lázních dokazovala jedna paní inženýrka z Plzeňska a další pán z Prahy. Jsem hrdý na to, že jsem se narodil v Brně a že v něm mohu žít. Stojím nezvratně za názorem ing. arch. Josífka, že je naprostým zastáncem přestavby železničního uzlu v té variantě, která je charakterizována přesunem hlavního nádraží.

 

zobrazit mapu stránek ČSDK

... přihlašte se na Akci Falco a pomozte tak ochránit ohrožené krály nebes

poslední aktualizace 19. září 2006 navrcholu.cz
© 1999-2004 ČSDK, optimalizováno pro MSIE a rozlišení 800x600+
[ Windows | ASCII | Mac | Latin2 | Unix ]

použit publikační systém Toolkit od Econnectu