Databáze o vlivu dopravy na životní prostředí - výpis záznamů

zobraz stránku pro tisk · vyhledávání

Osud brněnského nádraží začíná hýbat i lidmi z venkova
[plný text článku | kategorie: Železniční doprava – ČR: Brno | MF Dnes | Robert Klos | 30. 4. 2004] [tisk]
Posílejte jihomoravskému hejtmanovi dopisy, korespondenční lístky, telefonujte mu do kanceláře. Zakládejte ve svých obcích petice, aby kraj nepodporoval odsun hlavního železničního nádraží v Brně. Ovlivňujte krajské zastupitele, přesvědčujte je. To radí koalice Nádraží v centru lidem, kteří trvale nežijí v Brně, ale chtějí zachovat stanici ve stávající poloze. “Moje maminka jezdí do Brna na úřady. Vystoupí z vlaku skoro u náměstí a může všechno obejít pěšky. Když se nádraží přesune, bude muset cestovat kdovíjak složitě,” říká Jana Opuštilová z Tišnova. Tvrdí, že osud nádraží se dotkne hlavně lidí z venkova, kteří denně jezdí za prací nebo do školy. Odpůrci přesunu tvrdí, že podobných hlasů přibývá. “Rádi by se připojili k petici, ale podle zákona nesmějí. Tito lidé nemají v Brně trvalé bydliště a my nemůžeme chtít krajské referendum, protože nic takového podle zákona neexistuje. Přitom krajský úřad se podílí na financování mamutího projektu - z peněz daňových poplatníků,” říká Martin Ander z koalice Nádraží v centru.
Ne všichni obyvatelé kraje jsou jednoznačně proti. Jak vyplynulo z ankety MF DNES, řadě obyvatel na poloze nádraží nesejde, někteří odsunu fandí. “Spíše bych stavbu nového nádraží vítal, protože by se tím umožnil větší rozvoj Brna. Myslím, že se zlepší zázemí pro cestování vlakem,” míní Pavel Vrtěna z Kuřimi. Náměstek jihomoravského krajského hejtmana František Polách považuje kampaň odpůrců za zneužívání lidí, kteří nejsou odborníky. “Působí populistickými argumenty. Spousta lidí nejde do hloubky problému, řídí se spíše citem než rozumem a výsledkem mohou být nenapravitelné škody,” tvrdí Polách. Podle něj je akce zaměřená proti prosperitě kraje, protože se může stát, že Brno nebude na spojnici významných evropských tratí. “Jen proto, že k původnímu nádraží nebude technicky možné přivést vysokorychlostní trať,” řekl Polách.

 

zobrazit mapu stránek ČSDK

... přihlašte se na Akci Falco a pomozte tak ochránit ohrožené krály nebes

poslední aktualizace 19. září 2006 navrcholu.cz
© 1999-2004 ČSDK, optimalizováno pro MSIE a rozlišení 800x600+
[ Windows | ASCII | Mac | Latin2 | Unix ]

použit publikační systém Toolkit od Econnectu