Databáze o vlivu dopravy na životní prostředí - výpis záznamů
zobraz stránku pro tisk · vyhledávání
rychlá navigace - zvolit kategorii: Dopravní politika – ČR Dopravní politika – ČR: Den bez aut Dopravní politika – svět Dálnice – ČR Dálnice – D1 Dálnice – D3 Dálnice – D5 Dálnice – D8 Dálnice – D11 Dálnice – D47 Dálnice – svět Rychlostní silnice – R35 Rychlostní silnice – R43 Rychlostní silnice – ČR: ostatní Silnice – ČR Silnice – svět Automobilismus – ČR Automobilismus – svět Veřejná regionální doprava – ČR Veřejná regionální doprava – svět Veřejná městská doprava – ČR Veřejná městská doprava – svět Železniční doprava – ČR Železniční doprava – ČR: České dráhy Železniční doprava – svět Integrovaný dopravní systém – ČR Integrovaný dopravní systém – svět Kombinovaná doprava – ČR Kombinovaná doprava – svět Letecká doprava – ČR Letecká doprava – svět Vodní doprava – ČR Vodní doprava – kanál DOL Vodní doprava – svět Lanovková doprava – ČR Cyklistika – ČR Cyklistika – ČR: města Cyklistika – svět Vliv na životní prostředí – ČR Vliv na životní prostředí – svět Vliv dopravy ve městech – ČR Vliv dopravy ve městech – svět Vliv na zdraví Emise Hluk Nehody – ČR Nehody – svět Externí náklady – ČR Externí náklady – svět Politika parkování – ČR Politika parkování – svět Alternativní pohonné hmoty Supermarkety Internet Děti Země Český a Slovenský dopravní klub Různé
Proti dálnici se postavilo sedm desítek sdružení [13. 9. 2000 | Ústecký deník | kategorie: Dálnice – D8 | rešerše] Již téměř 70 občanských sdružení a iniciativ se postavilo proti udělení výjimky ze zákona na ochranu přírody a krajiny na průchod dálnice D8 přes CHKO České středohoří.
Železniční koridor pomůže Benešovu [13. 9. 2000 | Právo | kategorie: Železniční doprava – ČR: České dráhy | rešerše] Poslanec František Vnouček uvádí k zamýšlené výstavbě IV. koridoru Praha - Čeké Budějovice - České Velenice, že je předřazena před III. koridor směrem na Plzeň, protože je výhodnější i pro nákladní dopravu.
Řidiči omezují jízdy autem [13. 9. 2000 | Rovnost | kategorie: Automobilismus – ČR | rešerše] Jízdy automobilem omezilo v poslední době kvůli zdražování pohonných hmot 53 % českých řidičů.
Násilníci mezi ekology nepatří [9. 9. 2000 | Rovnost | kategorie: Vliv dopravy ve městech – ČR | rešerše] Na dotazy čtenářů Rovnosti odpovídal brněnský ekologický aktivista z Dětí Země Miroslav Patrik.
Obchvat kolem Prahy je v nedohlednu [8. 9. 2000 | Večerník Praha | kategorie: Silnice – ČR | rešerše] Více než pět let byla v rámci výstavby jihozápadní trasy silničního okruhu kolem Prahy projednávána jižní, v té době jediná navrhovaná varianta...
Lidé stále nesouhlasí s dálnicí Posázavím [8. 9. 2000 | MF Dnes | kategorie: Dálnice – D3 | rešerše] Podle vládního usnesení vyřeší trasu dálnice v úseku Praha – Benešov až územní plán vyššího územního celku pražského regionu.
Dráhy odmítají argumenty ekologů [7. 9. 2000 | MF Dnes | kategorie: Železniční doprava – ČR | rešerše] Plzeňské ekologické organizace chtějí urychlit vybudování integrovaného dopravního systému.
Rychlostní okruh kolem Prahy bude do roku 2010 [7. 9. 2000 | Dopravní noviny | kategorie: Silnice – ČR | rešerše] Další část rychlostního okruhu kolem Prahy hodlá otevřít ŘSD již v říjnu roku 2001. Stavba naváže na 3,3 km dlouhý úsek Třebonice - Řepy, který ŘSD uvedlo do provozu nyní.
Provolání občanského sdružení Ekoforum, občanského sdružení Příso, městské části Dolní Chabry a městské části Suchdol [7. 9. 2000 | Večerník Praha | kategorie: Silnice – ČR | rešerše] Výňatek: ”Požadujeme zapracovat varianty okruhu na severozápadě Prahy do územně plánovací dokumentace velkého územního celku Pražského regionu.
Radní otevřeli cyklistickou trasu podél Labe [7. 9. 2000 | MF Dnes | kategorie: Cyklistika – ČR | rešerše] Nová cyklistická stezka vede od mostů přes Labe v centru Ústí nad Labem až do Církvic na hranicích s Litoměřickem.
Trasa okruhu stále nejistá [7. 9. 2000 | Dopravní noviny | kategorie: Silnice – ČR, Vliv na životní prostředí – ČR | rešerše] MŽP nyní zkoumá vliv možných tras okruhu kolem Slivence podle zákona o posuzování vlivu staveb na životní prostředí.
Starostové ostravských obvodů šlápnou do pedálů [6. 9. 2000 | Svoboda | kategorie: Cyklistika – ČR | rešerše] V pátek 8. září 2000 bude v Ostravě otevřena cyklotrasa Odra – Landek.
Cyklotrasy v centru města stále nejsou označeny [6. 9. 2000 | Plzeňský deník | kategorie: Cyklistika – ČR | rešerše] V Plzni je cyklostezek několik, ale stále nejsou označené.
Roušky příliš nepomohou [5. 9. 2000 | Právo | kategorie: Vliv na zdraví | rešerše] Negativní účinky škodlivých látek z ovzduší se logicky týkají hlavně dýchacího ústrojí.
Stavba dálnice přes Středohoří začne později [5. 9. 2000 | Zemské noviny | kategorie: Dálnice – D8 | rešerše] Stavba dálnice D8 se zpozdí.
Dálnice D8 přes Středohoří se opozdí [5. 9. 2000 | Hospodářské noviny | kategorie: Dálnice – D8 | rešerše] Podle mezinárodních dohod má být Praha se Saskem propojena dálnicí v roce 2005.
Výfukové plyny zabíjejí desetitisíce Evropanů [5. 9. 2000 | Lidové noviny | kategorie: Automobilismus – svět, Vliv na zdraví | rešerše] Rozsáhlá studie, jejíž výsledky byly zveřejněny v britském lékařském časopise Lancet, uvádí, že zhruba 6 % úmrtí v Rakousku, Francii a Švýcarsku je zapříčiněno špatným ovzduším.
Spory prodraží dálnici D8 o stovky miliónů korun [5. 9. 2000 | Právo | kategorie: Dálnice – D8 | rešerše] Ředitel pro výstavbu ŘSD Petr Laušman uvedl, že splnění podmínek MŽP prodraží výstavbu dálnice D8 o dalších 323 miliónů Kč.
Dálniční poplatky hrozí i v SRN [5. 9. 2000 | Hospodářské noviny | kategorie: Dopravní politika – svět | rešerše] Německá vláda chce, aby se na výstavbě a údržbě dopravních cest podíleli také zahraniční uživatelé.
Bez nových dálnic se obejdeme [5. 9. 2000 | Zemské noviny | kategorie: Dálnice – ČR | rešerše] Podle průzkumu agentury Sofres-Factum je 58 % lidí přesvědčeno, že peníze by se místo na výstavbu dalších dálnic měly využít na opravu stávajících komunikací.
D3 zrušena nebyla [4. 9. 2000 | Respekt | kategorie: Dálnice – D3 | rešerše] Reakce na článek Peklo to napohled (Respekt č. 32/2000).
Z Budějovic do Lince lze dojet na kole [4. 9. 2000 | Zemské noviny | kategorie: Cyklistika – ČR | rešerše] Po nové cyklostezce budou moci zájemci dojet až do rakouského Lince. Stezce na českém území v délce 55 km z Budějovic do Dolního Dvořiště chybí k dokončení jen pár kilometrů.
Události týdne: Spor o lanovku se přiostřil [4. 9. 2000 | MF Dnes | kategorie: Lanovková doprava – ČR | rešerše] Spor mezi radnicí v Peci pod Sněžkou a ochránci přírody o podobu nové lanovky na Sněžku se opět přiostřil, neboť Správa KRNAPu začátkem srpna zaslala na MŽP nesouhlasné stanovisko.
Znečištěné ovzduší zabíjí v Evropě desetitisíce lidí [2. 9. 2000 | MF Dnes | kategorie: Vliv na životní prostředí – svět | rešerše] Ročně zemře ve Francii, Rakousku a Švýcarsku 40.000 lidí v důsledku znečištěného ovzduší.
Primátor: Neexistuje nic, co by zabránilo výstavbě dálnice D11 [2. 9. 2000 | Hradecké noviny | kategorie: Dálnice – D11 | rešerše] Útvar hlavního architekta úřadu města Hradce Králové zahájil územní řízení na výstavbu části dálnice D11 z Chýště do Hradce Králové.
Mertlíkova ”rozpočtová dieta” brzdí rozvoj dopravní infrastruktury [2. 9. 2000 | Haló noviny | kategorie: Dálnice – D47 | rešerše] V roce 2000 MDS dostalo z vládního rozpočtu na stavbu dálnice D47 jen něco málo přes 200 milionů Kč, rozpočet stavby počítal s příspěvkem z evropských fondů ISPA ve výši zhruba 800 milionů Kč.
Občané chtějí silniční obchvat kolem Slivence [1. 9. 2000 | Metro | kategorie: Silnice – ČR, Vliv na životní prostředí – ČR | rešerše] Petiční akce k urychlenému zahájení výstavby obchvatu kolem Slivence a Lahovic probíhá mezi občany této městské části.
Metodika k vyhodnocování vlivů liniových staveb (pozemních komunikací) na životní prostředí [31. 8. 2000 | EIA | kategorie: Vliv na životní prostředí – ČR | rešerše] Jde o rozsáhlý a podrobný výstup projektu Program péče o životní prostředí pro rok 1998.
Soukromí investoři výstavbu dálnic neurychlili [31. 8. 2000 | Dopravní noviny | kategorie: Dopravní politika – svět, Dálnice – svět | rešerše] Polská vláda udělila v roce 1997 koncese na výstavbu dvou dálničních tahů o celkové délce cca 500 km.
Stát loni přišel kvůli nehodám o 36 mld. Kč [31. 8. 2000 | Dopravní noviny | kategorie: Nehody – ČR | rešerše] Ředitel Centra dopravního výzkumu Josef Mikulík uvádí, že do systémového programu pro zvýšení bezpečnosti silničního provozu byla zahrnuta opatření, která by měla bezpečnost zásadním způsobem zvýšit.
poslední aktualizace 19. září 2006 © 1999-2004 ČSDK, optimalizováno pro MSIE a rozlišení 800x600+ [ Windows | ASCII | Mac | Latin2 | Unix ] použit publikační systém Toolkit od Econnectu