Databáze o vlivu dopravy na životní prostředí - výpis záznamů

zobraz stránku pro tisk · vyhledávání

 Ekologům ani řidičům se nelíbí, že silničáři budou více solit
[16. 11. 2000 | Moravskoslezský den | kategorie: Vliv na životní prostředí – ČR | rešerše]
Nevoli mezi ostravskými ekology vyvolalo rozhodnutí Ostravských komunikací, které se starají o údržbu silnic ve městě, že budou od zimy používat výhradně chemický posypový materiál. Proti je i řada motoristů.

 Stavba klíčového úseku dálnice A17 zahájena
[16. 11. 2000 | Dopravní noviny | kategorie: Dálnice – D8 | rešerše]
Za účasti českého ministra dopravy a spojů Jaromíra Schlinga, státního ministra pro záležitosti nových spolkových zemí Rolfa Schwanitze a saského ministra hospodářství Kajo Schommera byla na konci října 2000 na jižním okraji Drážďan slavnostně zahájena výstavba tunelu, který bude součástí dálnice A17/D8 z Prahy do Drážďan.

 Evropské dráhy chtějí zavést daň za emise CO2
[16. 11. 2000 | Dopravní noviny | kategorie: Železniční doprava – svět | rešerše]
S požadavkem na přijetí deseti opatření pro zajištění spravedlivé konkurence na dopravním trhu a trvale udržitelné mobility vystoupil na konferenci Společenství evropských železnic (GEB), která se v říjnu 2000 konala v Bruselu, její předseda Louis Gallois.

 ŘSD požádalo o vydání stavebního povolení
[16. 11. 2000 | Dopravní noviny | kategorie: Dálnice – D5 | rešerše]
Ředitelství silnic a dálnic na konci října požádalo stavební úřady o vydání stavebního povolení na výstavbu části dálničního obchvatu Plzně v úseku Sulkov - Útušice dlouhém 8 km na trase dálnice D5 směrem od Rozvadova do Plzně.

 Ze světa
[16. 11. 2000 | Dopravní noviny | kategorie: Dálnice – svět | rešerše]
Německá strana nebyla schopna dokončit 20 km dlouhý úsek dálnice A6 navazující na dálnici D5 mezi odbočkou Amberg-Ost a obcí Pfreimd.

 Modernizace koridorů snižuje hluk a vibrace
[16. 11. 2000 | Dopravní noviny | kategorie: Železniční doprava – ČR: České dráhy | rešerše]
Právě probíhající modernizace železničních koridorů nepřinese jen zkrácení cestovních dob vlaků, ale současně zvýší také bezpečnost železniční dopravy a přispěje i ke zlepšení ekologické situace v okolí trati. ČD při modernizaci koridorových tratí do značné míry přihlížejí na snížení hlukové a vibrační zátěže okolí.

 Budoucí dálnice D3 je jasná
[15. 11. 2000 | Právo - J. Čechy | kategorie: Dálnice – D3 | rešerše]
Podle posledního vyjádření ministra Jaromíra Schlinga by první práce na dálnici D3 měly začít v roce 2001.

 Dopravní svízele v metropoli mají vyřešit podzemní garáže
[14. 11. 2000 | Právo | kategorie: Silnice – ČR | rešerše]
Podle účastníků mezinárodního semináře ”Parkování v centru Prahy” spočívá řešení dopravní situace Prahy v omezení vjezdu vozidel do centra a v nahrazení povrchového parkování garážemi v podzemí.

 Sebevrah Kužvart
[14. 11. 2000 | Respekt | kategorie: Vliv na životní prostředí – ČR | rešerše]
Autor se domnívá, že ministr Kužvart by měl z vlády sám rychle odejít, ”protože už dnes nedělá nic jiného, než trapnou nedůstojnou stafáž”.

 Některé obce využily volby k referendu
[14. 11. 2000 | Zemědělské noviny | kategorie: Silnice – ČR | rešerše]
Osm let trvající spor o plánované výstavbě silnic přes botanickou zahradu v Táboře je pravděpodobně u konce.

 Mantra pro dvanáctý rok svobody: Václav Havel uvažuje nad neúspěchy listopadové transformace
[14. 11. 2000 | Respekt | kategorie: Dálnice – D8 | rešerše]
”Pokud nás někdo ohrožuje, jsme to především my sami,” řekl prezident při slavnosti k 82. výročí Československé republiky.

 Mezi Pardubicemi a Hradcem se propagovala integrovaná doprava
[13. 11. 2000 | Obzor | kategorie: Dopravní politika – ČR: Den bez aut, Integrovaný dopravní systém – ČR | rešerše]
Za dvě sedmikorunové jízdenky dopravních podniků Pardubice nebo Hradce Králové nebo na jakoukoli předplatní časovou jízdenku MHD bylo možné experimentálně cestovat vlakem v sobotu 4. listopadu 2000 na trati Hradec Králové - Pardubice.

 Politici ”lovili” voliče do poslední minuty
[13. 11. 2000 | MF Dnes | kategorie: Dálnice – D8 | rešerše]
Ekology pobouřilo Zemanovo předvolební tvrzení o rozestavěné dálnici D8, ve kterém uvedl, že ”byly překonány potíže s ekology, které se týkaly průchodu dálnice chráněným územím České středohoří”

 Dálniční obchvat města dostal konečně zelenou
[13. 11. 2000 | Českobudějovické listy | kategorie: Dálnice – D3 | rešerše]
MŽP vydalo souhlasné stanovisko k první změně územního plánu VÚC Budějovicko.

 Střety aut se zvířaty ohrožují lidi: Ploty kolem dálnic by přispěly k bezpečnosti silničního provozu
[13. 11. 2000 | Blesk | kategorie: Nehody – ČR | rešerše]
Každý den dochází na dálnicích a silnicích ke střetům motorových vozidel se zvěří.

 Rakušané podpoří dálnici Praha - Linec
[9. 11. 2000 | Právo | kategorie: Dálnice – D3 | rešerše]
Dálnice D3 bude mít pokračování na rakouské straně až do Lince.

 Boj o senát: Kandidáti se sešli u kulatého stolu
[9. 11. 2000 | MF Dnes | kategorie: Rychlostní silnice – R43 | rešerše]
V úterý 8. listopadu 2000 besedovalo v Českém rozhlasu Brno sedm kandidátů do Senátu: Jarmila Horová (ODS), Karel Rada (Nestraníci pro Moravu), Pavel Březa (KSČM) a Karol Schneider (Celostátní aktiv občanů).

 Perpetuum automobile?
[9. 11. 2000 | Večerník Praha | kategorie: Automobilismus – svět | rešerše]
Krátce poté, co automobilový koncern Volkswagen oznámil, že do tří let uvede na trh auto se spotřebou 1 l/100 km, německo-americká automobilka Daimler-Chrysler představila vůz zcela nové koncepce, který nebude potřebovat žádné fosilní palivo.

 Kužvart s Dienstbierem mluvili s lidmi o polygonu Škodovky
[7. 11. 2000 | Právo | kategorie: Automobilismus – ČR | rešerše]
O záměru výstavby nové zkušební dráhy a. s. Škoda Auto hovořil 6. listopadu 2000 s občany obcí Sukorady a Obrubce na Mladoboleslavsku ministr životního prostředí Miloš Kužvart.

 Drahám mohou v lednu chybět peníze na výplaty
[6. 11. 2000 | Obzor | kategorie: Železniční doprava – ČR: České dráhy | rešerše]
Správní rada ČD se v pátek 27. října 2000 zabývala především rozpočtem ČD na rok 2001 a financováním osobní dopravy. ČD by zatím podle návrhu státního rozpočtu v roce 2001 měly dostat jen 5,7 mld. Kč, tedy o 800 mil. Kč méně než letos, a to i přes to, že nezávislý audit společnosti Deloitte and Touche, týkající se financování osobní dopravy, skončil pro ČD příznivě.

 Bez aut? Ani den
[4. 11. 2000 | MF Dnes | kategorie: Dopravní politika – ČR: Den bez aut | rešerše]
Děti Země sice vyhlásily 3. listopad 2000 celonárodním Dnem bez aut, ovšem řidiči výzvu ekologů většinou nerespektovali.

 Hromadná doprava byla zdarma
[4. 11. 2000 | Jihomoravský den | kategorie: Dopravní politika – ČR: Den bez aut | rešerše]
Radnice devíti českých a moravských měst se 3. listopadu 2000 rozhodly podpořit ekologickou akci Den bez aut tím, že jako alternativu uživatelům individuální dopravy nabídly zdarma městské autobusy a trolejbusy.

 Za oddálení obchvatu může i pan Otásek
[4. 11. 2000 | Plzeňský deník | kategorie: Dálnice – D5 | rešerše]
Reakce na článek náměstka plzeňského primátora Petra Otáska (Plzeňský deník, 30.10.2000).

 Na náměstí byl happening
[4. 11. 2000 | MF Dnes | kategorie: Dopravní politika – ČR: Den bez aut | rešerše]
Vyprošťování lidí z havarovaných vozidel, ukázky hasičské techniky či dráha zručnosti pro mladé cyklisty byly 3. listopadu 2000 k vidění na královéhradeckém Ulrichově náměstí.

 Primátor zanechal včera auto doma
[4. 11. 2000 | Liberecký deník | kategorie: Dopravní politika – ČR: Den bez aut | rešerše]
Téměř 170.000 Kč ztratil během DBA Dopravní podnik města Liberce tím, že po celý den byla hromadná doprava zdarma.

 Policie se zaměřila na aktivisty na kolech
[4. 11. 2000 | MF Dnes | kategorie: Dopravní politika – ČR: Den bez aut | rešerše]
Pod heslem ”Za méně aut v ulicích” odstartoval 3. listopadu 2000 pátý ročník cyklojízdy, kterou v Brně ke Dni bez aut pořádalo NESEHNUTÍ.

 Řidiči Den bez aut ignorovali
[4. 11. 2000 | Rovnost | kategorie: Dopravní politika – ČR: Den bez aut | rešerše]
Každého účastníka protestní cyklojízdy, která se uskutečnila 3. listopadu 2000 v Brně, si policie natočila a zkontrolovala mu doklady (sic).

 Cyklisté protestovali proti autům
[4. 11. 2000 | Zlínské noviny | kategorie: Dopravní politika – ČR: Den bez aut | rešerše]
Zhruba 70 cyklistů se ve Zlíně zúčastnilo 3. listopadu 2000 protestní akce Den bez aut, kterou pořádaly Děti Země ve spolupráci se sdružením NESEHNUTÍ z Napajedel.

 Dne 3.11. se vyrojily bicykly
[4. 11. 2000 | Právo | kategorie: Dopravní politika – ČR: Den bez aut, Cyklistika – ČR: města | rešerše]
Protestní cyklistickou jízdu ke Dni bez aut uspořádali 3. listopadu 2000 ve Zlíně zástupci Dětí Země a NESEHNUTÍ.

 Radnice ignorovala ”Den bez aut”
[4. 11. 2000 | Večerník Praha | kategorie: Dopravní politika – ČR: Den bez aut | rešerše]
Pražská sdružení tlačí na radnici ohledně ekologičtější dopravy. Sdružení Centrum pro dopravu a energetiku chtělo v rámci DBA na Staroměstském náměstí představit výstavu fotografií, která měla poukazovat na negativní vliv automobilové dopravy.

vybrat vše invertovat výběr


 
zobrazit mapu stránek ČSDK

... přihlašte se na Akci Falco a pomozte tak ochránit ohrožené krály nebes

poslední aktualizace 19. září 2006 navrcholu.cz
© 1999-2004 ČSDK, optimalizováno pro MSIE a rozlišení 800x600+
[ Windows | ASCII | Mac | Latin2 | Unix ]

použit publikační systém Toolkit od Econnectu