Databáze o vlivu dopravy na životní prostředí - výpis záznamů
zobraz stránku pro tisk · vyhledávání
rychlá navigace - zvolit kategorii: Dopravní politika – ČR Dopravní politika – ČR: Den bez aut Dopravní politika – svět Dálnice – ČR Dálnice – D1 Dálnice – D3 Dálnice – D5 Dálnice – D8 Dálnice – D11 Dálnice – D47 Dálnice – svět Rychlostní silnice – R35 Rychlostní silnice – R43 Rychlostní silnice – ČR: ostatní Silnice – ČR Silnice – svět Automobilismus – ČR Automobilismus – svět Veřejná regionální doprava – ČR Veřejná regionální doprava – svět Veřejná městská doprava – ČR Veřejná městská doprava – svět Železniční doprava – ČR Železniční doprava – ČR: České dráhy Železniční doprava – svět Integrovaný dopravní systém – ČR Integrovaný dopravní systém – svět Kombinovaná doprava – ČR Kombinovaná doprava – svět Letecká doprava – ČR Letecká doprava – svět Vodní doprava – ČR Vodní doprava – kanál DOL Vodní doprava – svět Lanovková doprava – ČR Cyklistika – ČR Cyklistika – ČR: města Cyklistika – svět Vliv na životní prostředí – ČR Vliv na životní prostředí – svět Vliv dopravy ve městech – ČR Vliv dopravy ve městech – svět Vliv na zdraví Emise Hluk Nehody – ČR Nehody – svět Externí náklady – ČR Externí náklady – svět Politika parkování – ČR Politika parkování – svět Alternativní pohonné hmoty Supermarkety Internet Děti Země Český a Slovenský dopravní klub Různé
Ekologům ani řidičům se nelíbí, že silničáři budou více solit [16. 11. 2000 | Moravskoslezský den | kategorie: Vliv na životní prostředí – ČR | rešerše] Nevoli mezi ostravskými ekology vyvolalo rozhodnutí Ostravských komunikací, které se starají o údržbu silnic ve městě, že budou od zimy používat výhradně chemický posypový materiál. Proti je i řada motoristů.
Stavba klíčového úseku dálnice A17 zahájena [16. 11. 2000 | Dopravní noviny | kategorie: Dálnice – D8 | rešerše] Za účasti českého ministra dopravy a spojů Jaromíra Schlinga, státního ministra pro záležitosti nových spolkových zemí Rolfa Schwanitze a saského ministra hospodářství Kajo Schommera byla na konci října 2000 na jižním okraji Drážďan slavnostně zahájena výstavba tunelu, který bude součástí dálnice A17/D8 z Prahy do Drážďan.
Evropské dráhy chtějí zavést daň za emise CO2 [16. 11. 2000 | Dopravní noviny | kategorie: Železniční doprava – svět | rešerše] S požadavkem na přijetí deseti opatření pro zajištění spravedlivé konkurence na dopravním trhu a trvale udržitelné mobility vystoupil na konferenci Společenství evropských železnic (GEB), která se v říjnu 2000 konala v Bruselu, její předseda Louis Gallois.
ŘSD požádalo o vydání stavebního povolení [16. 11. 2000 | Dopravní noviny | kategorie: Dálnice – D5 | rešerše] Ředitelství silnic a dálnic na konci října požádalo stavební úřady o vydání stavebního povolení na výstavbu části dálničního obchvatu Plzně v úseku Sulkov - Útušice dlouhém 8 km na trase dálnice D5 směrem od Rozvadova do Plzně.
Ze světa [16. 11. 2000 | Dopravní noviny | kategorie: Dálnice – svět | rešerše] Německá strana nebyla schopna dokončit 20 km dlouhý úsek dálnice A6 navazující na dálnici D5 mezi odbočkou Amberg-Ost a obcí Pfreimd.
Modernizace koridorů snižuje hluk a vibrace [16. 11. 2000 | Dopravní noviny | kategorie: Železniční doprava – ČR: České dráhy | rešerše] Právě probíhající modernizace železničních koridorů nepřinese jen zkrácení cestovních dob vlaků, ale současně zvýší také bezpečnost železniční dopravy a přispěje i ke zlepšení ekologické situace v okolí trati. ČD při modernizaci koridorových tratí do značné míry přihlížejí na snížení hlukové a vibrační zátěže okolí.
Budoucí dálnice D3 je jasná [15. 11. 2000 | Právo - J. Čechy | kategorie: Dálnice – D3 | rešerše] Podle posledního vyjádření ministra Jaromíra Schlinga by první práce na dálnici D3 měly začít v roce 2001.
Dopravní svízele v metropoli mají vyřešit podzemní garáže [14. 11. 2000 | Právo | kategorie: Silnice – ČR | rešerše] Podle účastníků mezinárodního semináře ”Parkování v centru Prahy” spočívá řešení dopravní situace Prahy v omezení vjezdu vozidel do centra a v nahrazení povrchového parkování garážemi v podzemí.
Sebevrah Kužvart [14. 11. 2000 | Respekt | kategorie: Vliv na životní prostředí – ČR | rešerše] Autor se domnívá, že ministr Kužvart by měl z vlády sám rychle odejít, ”protože už dnes nedělá nic jiného, než trapnou nedůstojnou stafáž”.
Některé obce využily volby k referendu [14. 11. 2000 | Zemědělské noviny | kategorie: Silnice – ČR | rešerše] Osm let trvající spor o plánované výstavbě silnic přes botanickou zahradu v Táboře je pravděpodobně u konce.
Mantra pro dvanáctý rok svobody: Václav Havel uvažuje nad neúspěchy listopadové transformace [14. 11. 2000 | Respekt | kategorie: Dálnice – D8 | rešerše] ”Pokud nás někdo ohrožuje, jsme to především my sami,” řekl prezident při slavnosti k 82. výročí Československé republiky.
Mezi Pardubicemi a Hradcem se propagovala integrovaná doprava [13. 11. 2000 | Obzor | kategorie: Dopravní politika – ČR: Den bez aut, Integrovaný dopravní systém – ČR | rešerše] Za dvě sedmikorunové jízdenky dopravních podniků Pardubice nebo Hradce Králové nebo na jakoukoli předplatní časovou jízdenku MHD bylo možné experimentálně cestovat vlakem v sobotu 4. listopadu 2000 na trati Hradec Králové - Pardubice.
Politici ”lovili” voliče do poslední minuty [13. 11. 2000 | MF Dnes | kategorie: Dálnice – D8 | rešerše] Ekology pobouřilo Zemanovo předvolební tvrzení o rozestavěné dálnici D8, ve kterém uvedl, že ”byly překonány potíže s ekology, které se týkaly průchodu dálnice chráněným územím České středohoří”
Dálniční obchvat města dostal konečně zelenou [13. 11. 2000 | Českobudějovické listy | kategorie: Dálnice – D3 | rešerše] MŽP vydalo souhlasné stanovisko k první změně územního plánu VÚC Budějovicko.
Střety aut se zvířaty ohrožují lidi: Ploty kolem dálnic by přispěly k bezpečnosti silničního provozu [13. 11. 2000 | Blesk | kategorie: Nehody – ČR | rešerše] Každý den dochází na dálnicích a silnicích ke střetům motorových vozidel se zvěří.
Rakušané podpoří dálnici Praha - Linec [9. 11. 2000 | Právo | kategorie: Dálnice – D3 | rešerše] Dálnice D3 bude mít pokračování na rakouské straně až do Lince.
Boj o senát: Kandidáti se sešli u kulatého stolu [9. 11. 2000 | MF Dnes | kategorie: Rychlostní silnice – R43 | rešerše] V úterý 8. listopadu 2000 besedovalo v Českém rozhlasu Brno sedm kandidátů do Senátu: Jarmila Horová (ODS), Karel Rada (Nestraníci pro Moravu), Pavel Březa (KSČM) a Karol Schneider (Celostátní aktiv občanů).
Perpetuum automobile? [9. 11. 2000 | Večerník Praha | kategorie: Automobilismus – svět | rešerše] Krátce poté, co automobilový koncern Volkswagen oznámil, že do tří let uvede na trh auto se spotřebou 1 l/100 km, německo-americká automobilka Daimler-Chrysler představila vůz zcela nové koncepce, který nebude potřebovat žádné fosilní palivo.
Kužvart s Dienstbierem mluvili s lidmi o polygonu Škodovky [7. 11. 2000 | Právo | kategorie: Automobilismus – ČR | rešerše] O záměru výstavby nové zkušební dráhy a. s. Škoda Auto hovořil 6. listopadu 2000 s občany obcí Sukorady a Obrubce na Mladoboleslavsku ministr životního prostředí Miloš Kužvart.
Drahám mohou v lednu chybět peníze na výplaty [6. 11. 2000 | Obzor | kategorie: Železniční doprava – ČR: České dráhy | rešerše] Správní rada ČD se v pátek 27. října 2000 zabývala především rozpočtem ČD na rok 2001 a financováním osobní dopravy. ČD by zatím podle návrhu státního rozpočtu v roce 2001 měly dostat jen 5,7 mld. Kč, tedy o 800 mil. Kč méně než letos, a to i přes to, že nezávislý audit společnosti Deloitte and Touche, týkající se financování osobní dopravy, skončil pro ČD příznivě.
Bez aut? Ani den [4. 11. 2000 | MF Dnes | kategorie: Dopravní politika – ČR: Den bez aut | rešerše] Děti Země sice vyhlásily 3. listopad 2000 celonárodním Dnem bez aut, ovšem řidiči výzvu ekologů většinou nerespektovali.
Hromadná doprava byla zdarma [4. 11. 2000 | Jihomoravský den | kategorie: Dopravní politika – ČR: Den bez aut | rešerše] Radnice devíti českých a moravských měst se 3. listopadu 2000 rozhodly podpořit ekologickou akci Den bez aut tím, že jako alternativu uživatelům individuální dopravy nabídly zdarma městské autobusy a trolejbusy.
Za oddálení obchvatu může i pan Otásek [4. 11. 2000 | Plzeňský deník | kategorie: Dálnice – D5 | rešerše] Reakce na článek náměstka plzeňského primátora Petra Otáska (Plzeňský deník, 30.10.2000).
Na náměstí byl happening [4. 11. 2000 | MF Dnes | kategorie: Dopravní politika – ČR: Den bez aut | rešerše] Vyprošťování lidí z havarovaných vozidel, ukázky hasičské techniky či dráha zručnosti pro mladé cyklisty byly 3. listopadu 2000 k vidění na královéhradeckém Ulrichově náměstí.
Primátor zanechal včera auto doma [4. 11. 2000 | Liberecký deník | kategorie: Dopravní politika – ČR: Den bez aut | rešerše] Téměř 170.000 Kč ztratil během DBA Dopravní podnik města Liberce tím, že po celý den byla hromadná doprava zdarma.
Policie se zaměřila na aktivisty na kolech [4. 11. 2000 | MF Dnes | kategorie: Dopravní politika – ČR: Den bez aut | rešerše] Pod heslem ”Za méně aut v ulicích” odstartoval 3. listopadu 2000 pátý ročník cyklojízdy, kterou v Brně ke Dni bez aut pořádalo NESEHNUTÍ.
Řidiči Den bez aut ignorovali [4. 11. 2000 | Rovnost | kategorie: Dopravní politika – ČR: Den bez aut | rešerše] Každého účastníka protestní cyklojízdy, která se uskutečnila 3. listopadu 2000 v Brně, si policie natočila a zkontrolovala mu doklady (sic).
Cyklisté protestovali proti autům [4. 11. 2000 | Zlínské noviny | kategorie: Dopravní politika – ČR: Den bez aut | rešerše] Zhruba 70 cyklistů se ve Zlíně zúčastnilo 3. listopadu 2000 protestní akce Den bez aut, kterou pořádaly Děti Země ve spolupráci se sdružením NESEHNUTÍ z Napajedel.
Dne 3.11. se vyrojily bicykly [4. 11. 2000 | Právo | kategorie: Dopravní politika – ČR: Den bez aut, Cyklistika – ČR: města | rešerše] Protestní cyklistickou jízdu ke Dni bez aut uspořádali 3. listopadu 2000 ve Zlíně zástupci Dětí Země a NESEHNUTÍ.
Radnice ignorovala ”Den bez aut” [4. 11. 2000 | Večerník Praha | kategorie: Dopravní politika – ČR: Den bez aut | rešerše] Pražská sdružení tlačí na radnici ohledně ekologičtější dopravy. Sdružení Centrum pro dopravu a energetiku chtělo v rámci DBA na Staroměstském náměstí představit výstavu fotografií, která měla poukazovat na negativní vliv automobilové dopravy.
poslední aktualizace 19. září 2006 © 1999-2004 ČSDK, optimalizováno pro MSIE a rozlišení 800x600+ [ Windows | ASCII | Mac | Latin2 | Unix ] použit publikační systém Toolkit od Econnectu