Databáze o vlivu dopravy na životní prostředí - výpis záznamů

zobraz stránku pro tisk · vyhledávání

 Pochybná výjimka
[31. 8. 2000 | Ekonom | kategorie: Dálnice – D8 | rešerše]
Polemika. Podle autora ”dálničáři slaví velké vítězství”.

 Ačkoli je lodní doprava šetrnější než silniční, ekologové brojí proti jezům
[31. 8. 2000 | Ústecký deník | kategorie: Vodní doprava – ČR | rešerše]
Podle předsedy přátel přírody Mariana Páleníka, neznamená souhlas se zadáním dokumentace EIA to, že by došlo k dohodě mezi MŽP a MDS o výstavbě jezů.

 Silniční tunely v České republice
[31. 8. 2000 | Veronica | kategorie: Dopravní politika – ČR | rešerše]
Autor uvádí, že po srovnání např. s Francií či Itálií, kde se od 50. let vybudovaly tisíce dálničních tunelů, je nápadné, že v českých zemích se od 60. let nepostavil silniční tunel ani jeden.

 Přehled zahraničních časopisů o dopravě
[31. 8. 2000 | Dopravní zprávy | kategorie: Internet | plný text článku]
Internetové adresy evropských a amerických časopisů věnovaných dopravě.

 Slovo čtenářům Dopravních zpráv č. 4/2000
[31. 8. 2000 | Dopravní zprávy | kategorie: Dopravní politika – ČR, Dálnice – D8 | plný text článku]
Nejdůležitější událostí bylo povolení výjimky ze zákona č. 114/1992 Sb. náměstkem ministra životního prostředí dne 13. července 2000 na téměř povrchovou trasu dálnice D8 přes území chráněné krajinné oblasti (CHKO) České středohoří dle návrhu Ředitelství silnic a dálnic ČR...

 Hasit oheň postupně, ne ho rozdmýchávat
[31. 8. 2000 | Haló noviny | kategorie: Dopravní politika – ČR, Dálnice – D8, Dálnice – D47, Rychlostní silnice – ČR: ostatní | rešerše]
Náměstek ministra dopravy a spojů Pavel Braha v rozhovoru uvádí, že MDS musí do konce října 2000 aktualizovat program koncepce rozvoje dopravních sítí v ČR.

 Plzeňský radní dle Dětí Země šíří pomluvy
[31. 8. 2000 | Plzeňský deník | kategorie: Dálnice – D5 | rešerše]
Děti Země zvažují trestní oznámení pro pomluvu na náměstka primátora Plzně Petra Otáska.

 Radní chtějí zaplatit studii o nádraží
[31. 8. 2000 | MF Dnes | kategorie: Dopravní politika – ČR, Železniční doprava – ČR | rešerše]
Brněnští radní chtějí zaplatit více než 6 mil. Kč za studii, která potvrdí nebo vyvrátí výhodnost přesunu hlavního železničního nádraží.

 Historie dálnice D8
[31. 8. 2000 | Veronica | kategorie: Dálnice – D8 | rešerše]
Výtah z rozsáhlého článku. Na přípravě D8 se negativně podepsalo už to, že MŽP dovolilo rozestavět jednotlivé úseky bez posouzení vlivů na životní prostředí trasy dálnice jako celku.

 Pozemkový fond brzdou dálnice
[30. 8. 2000 | Právo | kategorie: Dálnice – D5 | rešerše]
Plzeňští radní se domnívají, že Pozemkový fond nezřídka bývá brzdou snah vybudovat co nejdříve dálniční obchvat kolem Plzně.

 Známky pro osobní auta nepodraží
[30. 8. 2000 | MF Dnes | kategorie: Dopravní politika – ČR | rešerše]
Ceny dálničních známek pro vozy do 3,5 tuny se pravděpodobně v roce 2001 nezmění.

 Vodní dopravu mají dostat z krize miliardy
[30. 8. 2000 | Právo | kategorie: Vodní doprava – ČR | rešerše]
Investice do říční dopravy byly po vzniku ČR mizivé, v období let 1993 až 1996 se do ní nevložilo nic, poté každoročně jen kolem 100 miliónů.

 Budoucnost lanovky na Sněžku je nejistá
[29. 8. 2000 | Zemské noviny | kategorie: Lanovková doprava – ČR | rešerše]
Správa KRNAPu doporučuje poslední úsek staré lanové dráhy časem vyřadit z provozu.

 Jaká likvidace?
[28. 8. 2000 | Respekt | kategorie: Dálnice – D8 | rešerše]
Reakce na články Peklo to napohled a Nemysli a jeď v Respektu č. 32/2000.

 Itálie vynaloží miliardy na čistší dopravu
[28. 8. 2000 | Weekly Report T&E | kategorie: Veřejná městská doprava – ČR | rešerše]
Italská vláda utratí v roce 2001 asi 31 milionů Euro na podporu čistší dopravy v největších městech.

 Praha se chce zadlužit o dalších pět miliard
[28. 8. 2000 | Večerník Praha | kategorie: Dopravní politika – ČR, Veřejná městská doprava – ČR | rešerše]
Praha na začátku září 2000 vypíše výběrové řízení, pomocí něhož bude hledat strategického partnera k zajištění další emise obligací či syndikovaného úvěru do výše 5 mld. Kč.

 Zavedení plynových autobusů by asi dost ulevilo plícím Brňanů
[26. 8. 2000 | Rovnost | kategorie: Alternativní pohonné hmoty | rešerše]
Podíl autobusů DPMB na znečištění ovzduší není zanedbatelný.

 Výroba strašáků aneb jak zanikne příroda v údolí Labe
[26. 8. 2000 | MF Dnes | kategorie: Vodní doprava – ČR | rešerše]
Nerealizace výstavby labské vodní cesty v úseku Ústí nad Labem – státní hranice by měla podle autora tyto dva důsledky: 1) zlikvidoval by se jediný dopravní obor v ČR, kterým lze bez jakýchkoli vlivů a omezení dopravit české zboží za koruny k moři a opačně, 2) zlikvidovala by se jediná relevantní konkurence německé železnice, která si okamžitě začne pro několik miliónů tun českého exportu i importu diktovat ceny dovozného.

 Důležitá stavba v nedohlednu
[26. 8. 2000 | Blesk | kategorie: Dálnice – D5 | rešerše]
Komplikace při výkupu zbývajících pozemků na trase dálničního obchvatu Plzně oddálí s největší pravděpodobností vydání stavebního povolení i samotného pokračování výstavby na konec roku 2000 nebo na začátek roku 2001.

 Silniční okruh je o něco delší
[26. 8. 2000 | Blesk | kategorie: Silnice – ČR | rešerše]
ŘSD otevřelo část rychlostního okruhu Třebonice – Řepy.

 Stavba jezů na Labi se pohnula
[26. 8. 2000 | Zemské noviny | kategorie: Vodní doprava – ČR | rešerše]
V roce 2001 by měla začít stavba jezu v Prostředním Žlebu na Děčínsku a o rok později i v Malém Březně na Ústecku.

 Ekologové chtějí autobusy na plyn, ale pro dopravce jsou zatím drahé
[25. 8. 2000 | Právo | kategorie: Alternativní pohonné hmoty | rešerše]
Město Brno má vypracovanou studii, podle které by mělo v Brně jezdit 116 autobusů na plyn.

 Odpůrci stavby vodních děl se téměř nedostali ke slovu
[25. 8. 2000 | Děčínský deník | kategorie: Vodní doprava – ČR | rešerše]
V Děčíně se konala diskuse ”Zlepšení plavebních podmínek Labe od Střekova po státní hranici se SRN”.

 Ministerstva se na zlepšení plavby na Labi shodla, ekologové jsou proti
[25. 8. 2000 | Právo | kategorie: Vodní doprava – ČR | rešerše]
Do 30. září 2000 budou pracovníci MDS informovat MŽP o splnění ekologických podmínek pro zahájení posuzování vlivu stavby vodních děl Prostřední Žleb a Malé Březno na životní prostředí.

 Dálnice začne v Hradci?
[25. 8. 2000 | Hradecké noviny | kategorie: Dálnice – D11 | rešerše]
Ministr dopravy a spojů Jaromír Schling uvedl na setkání se starosty z oblasti Orlických hor, že dálnice D11 z Prahy do Hradce Králové, jejíž výstavbu oddálil protest ochránců životního prostředí, se pravděpodobně začne budovat z Hradce Králové do Poděbrad.

 Silnice by mohla zničit vodu
[25. 8. 2000 | Listy Strakonicka | kategorie: Silnice – ČR | rešerše]
Plánovaná silnice I/20 z Nové Hospody na Kasejovice by měla probíhat také obcí Lnáře.

 Otázka pro
[25. 8. 2000 | Ústecký deník | kategorie: Dálnice – D8 | rešerše]
Předsedkyně sdružení Pro přírodu Lenka Dvořáková k výjimce pro dálnicici D8 uvádí, že ”vidina ekonomické prosperity opět zvítězila nad ochranou naší přírody.

 Konkurenci umožní až reálné ceny za dopravní cestu
[24. 8. 2000 | Dopravní noviny | kategorie: Železniční doprava – ČR: České dráhy | rešerše]
Autor je předseda představenstva Sdružení železničních společností.

 Fond by měl v příštím roce získat 25 až 37 miliard Kč
[24. 8. 2000 | Dopravní noviny | kategorie: Dopravní politika – ČR | rešerše]
O rozdělení letošních prostředků SFDI není zatím rozhodnuto.

 Výstavba by měla pokračovat do Mořic
[24. 8. 2000 | Dopravní noviny | kategorie: Dálnice – D1 | rešerše]
Úsek dálnice D1 do Mořic dlouhý 16 km bude stát 3,5 mld. Kč a trasa do Lipníku nad Bečvou dlouhá 60 km 16,9 mld. Kč.

vybrat vše invertovat výběr


 
zobrazit mapu stránek ČSDK

... přihlašte se na Akci Falco a pomozte tak ochránit ohrožené krály nebes

poslední aktualizace 19. září 2006 navrcholu.cz
© 1999-2004 ČSDK, optimalizováno pro MSIE a rozlišení 800x600+
[ Windows | ASCII | Mac | Latin2 | Unix ]

použit publikační systém Toolkit od Econnectu