Databáze o vlivu dopravy na životní prostředí - výpis záznamů
zobraz stránku pro tisk · vyhledávání
rychlá navigace - zvolit kategorii: Dopravní politika – ČR Dopravní politika – ČR: Den bez aut Dopravní politika – svět Dálnice – ČR Dálnice – D1 Dálnice – D3 Dálnice – D5 Dálnice – D8 Dálnice – D11 Dálnice – D47 Dálnice – svět Rychlostní silnice – R35 Rychlostní silnice – R43 Rychlostní silnice – ČR: ostatní Silnice – ČR Silnice – svět Automobilismus – ČR Automobilismus – svět Veřejná regionální doprava – ČR Veřejná regionální doprava – svět Veřejná městská doprava – ČR Veřejná městská doprava – svět Železniční doprava – ČR Železniční doprava – ČR: České dráhy Železniční doprava – svět Integrovaný dopravní systém – ČR Integrovaný dopravní systém – svět Kombinovaná doprava – ČR Kombinovaná doprava – svět Letecká doprava – ČR Letecká doprava – svět Vodní doprava – ČR Vodní doprava – kanál DOL Vodní doprava – svět Lanovková doprava – ČR Cyklistika – ČR Cyklistika – ČR: města Cyklistika – svět Vliv na životní prostředí – ČR Vliv na životní prostředí – svět Vliv dopravy ve městech – ČR Vliv dopravy ve městech – svět Vliv na zdraví Emise Hluk Nehody – ČR Nehody – svět Externí náklady – ČR Externí náklady – svět Politika parkování – ČR Politika parkování – svět Alternativní pohonné hmoty Supermarkety Internet Děti Země Český a Slovenský dopravní klub Různé
Pochybná výjimka [31. 8. 2000 | Ekonom | kategorie: Dálnice – D8 | rešerše] Polemika. Podle autora ”dálničáři slaví velké vítězství”.
Ačkoli je lodní doprava šetrnější než silniční, ekologové brojí proti jezům [31. 8. 2000 | Ústecký deník | kategorie: Vodní doprava – ČR | rešerše] Podle předsedy přátel přírody Mariana Páleníka, neznamená souhlas se zadáním dokumentace EIA to, že by došlo k dohodě mezi MŽP a MDS o výstavbě jezů.
Silniční tunely v České republice [31. 8. 2000 | Veronica | kategorie: Dopravní politika – ČR | rešerše] Autor uvádí, že po srovnání např. s Francií či Itálií, kde se od 50. let vybudovaly tisíce dálničních tunelů, je nápadné, že v českých zemích se od 60. let nepostavil silniční tunel ani jeden.
Přehled zahraničních časopisů o dopravě [31. 8. 2000 | Dopravní zprávy | kategorie: Internet | plný text článku] Internetové adresy evropských a amerických časopisů věnovaných dopravě.
Slovo čtenářům Dopravních zpráv č. 4/2000 [31. 8. 2000 | Dopravní zprávy | kategorie: Dopravní politika – ČR, Dálnice – D8 | plný text článku] Nejdůležitější událostí bylo povolení výjimky ze zákona č. 114/1992 Sb. náměstkem ministra životního prostředí dne 13. července 2000 na téměř povrchovou trasu dálnice D8 přes území chráněné krajinné oblasti (CHKO) České středohoří dle návrhu Ředitelství silnic a dálnic ČR...
Hasit oheň postupně, ne ho rozdmýchávat [31. 8. 2000 | Haló noviny | kategorie: Dopravní politika – ČR, Dálnice – D8, Dálnice – D47, Rychlostní silnice – ČR: ostatní | rešerše] Náměstek ministra dopravy a spojů Pavel Braha v rozhovoru uvádí, že MDS musí do konce října 2000 aktualizovat program koncepce rozvoje dopravních sítí v ČR.
Plzeňský radní dle Dětí Země šíří pomluvy [31. 8. 2000 | Plzeňský deník | kategorie: Dálnice – D5 | rešerše] Děti Země zvažují trestní oznámení pro pomluvu na náměstka primátora Plzně Petra Otáska.
Radní chtějí zaplatit studii o nádraží [31. 8. 2000 | MF Dnes | kategorie: Dopravní politika – ČR, Železniční doprava – ČR | rešerše] Brněnští radní chtějí zaplatit více než 6 mil. Kč za studii, která potvrdí nebo vyvrátí výhodnost přesunu hlavního železničního nádraží.
Historie dálnice D8 [31. 8. 2000 | Veronica | kategorie: Dálnice – D8 | rešerše] Výtah z rozsáhlého článku. Na přípravě D8 se negativně podepsalo už to, že MŽP dovolilo rozestavět jednotlivé úseky bez posouzení vlivů na životní prostředí trasy dálnice jako celku.
Pozemkový fond brzdou dálnice [30. 8. 2000 | Právo | kategorie: Dálnice – D5 | rešerše] Plzeňští radní se domnívají, že Pozemkový fond nezřídka bývá brzdou snah vybudovat co nejdříve dálniční obchvat kolem Plzně.
Známky pro osobní auta nepodraží [30. 8. 2000 | MF Dnes | kategorie: Dopravní politika – ČR | rešerše] Ceny dálničních známek pro vozy do 3,5 tuny se pravděpodobně v roce 2001 nezmění.
Vodní dopravu mají dostat z krize miliardy [30. 8. 2000 | Právo | kategorie: Vodní doprava – ČR | rešerše] Investice do říční dopravy byly po vzniku ČR mizivé, v období let 1993 až 1996 se do ní nevložilo nic, poté každoročně jen kolem 100 miliónů.
Budoucnost lanovky na Sněžku je nejistá [29. 8. 2000 | Zemské noviny | kategorie: Lanovková doprava – ČR | rešerše] Správa KRNAPu doporučuje poslední úsek staré lanové dráhy časem vyřadit z provozu.
Jaká likvidace? [28. 8. 2000 | Respekt | kategorie: Dálnice – D8 | rešerše] Reakce na články Peklo to napohled a Nemysli a jeď v Respektu č. 32/2000.
Itálie vynaloží miliardy na čistší dopravu [28. 8. 2000 | Weekly Report T&E | kategorie: Veřejná městská doprava – ČR | rešerše] Italská vláda utratí v roce 2001 asi 31 milionů Euro na podporu čistší dopravy v největších městech.
Praha se chce zadlužit o dalších pět miliard [28. 8. 2000 | Večerník Praha | kategorie: Dopravní politika – ČR, Veřejná městská doprava – ČR | rešerše] Praha na začátku září 2000 vypíše výběrové řízení, pomocí něhož bude hledat strategického partnera k zajištění další emise obligací či syndikovaného úvěru do výše 5 mld. Kč.
Zavedení plynových autobusů by asi dost ulevilo plícím Brňanů [26. 8. 2000 | Rovnost | kategorie: Alternativní pohonné hmoty | rešerše] Podíl autobusů DPMB na znečištění ovzduší není zanedbatelný.
Výroba strašáků aneb jak zanikne příroda v údolí Labe [26. 8. 2000 | MF Dnes | kategorie: Vodní doprava – ČR | rešerše] Nerealizace výstavby labské vodní cesty v úseku Ústí nad Labem – státní hranice by měla podle autora tyto dva důsledky: 1) zlikvidoval by se jediný dopravní obor v ČR, kterým lze bez jakýchkoli vlivů a omezení dopravit české zboží za koruny k moři a opačně, 2) zlikvidovala by se jediná relevantní konkurence německé železnice, která si okamžitě začne pro několik miliónů tun českého exportu i importu diktovat ceny dovozného.
Důležitá stavba v nedohlednu [26. 8. 2000 | Blesk | kategorie: Dálnice – D5 | rešerše] Komplikace při výkupu zbývajících pozemků na trase dálničního obchvatu Plzně oddálí s největší pravděpodobností vydání stavebního povolení i samotného pokračování výstavby na konec roku 2000 nebo na začátek roku 2001.
Silniční okruh je o něco delší [26. 8. 2000 | Blesk | kategorie: Silnice – ČR | rešerše] ŘSD otevřelo část rychlostního okruhu Třebonice – Řepy.
Stavba jezů na Labi se pohnula [26. 8. 2000 | Zemské noviny | kategorie: Vodní doprava – ČR | rešerše] V roce 2001 by měla začít stavba jezu v Prostředním Žlebu na Děčínsku a o rok později i v Malém Březně na Ústecku.
Ekologové chtějí autobusy na plyn, ale pro dopravce jsou zatím drahé [25. 8. 2000 | Právo | kategorie: Alternativní pohonné hmoty | rešerše] Město Brno má vypracovanou studii, podle které by mělo v Brně jezdit 116 autobusů na plyn.
Odpůrci stavby vodních děl se téměř nedostali ke slovu [25. 8. 2000 | Děčínský deník | kategorie: Vodní doprava – ČR | rešerše] V Děčíně se konala diskuse ”Zlepšení plavebních podmínek Labe od Střekova po státní hranici se SRN”.
Ministerstva se na zlepšení plavby na Labi shodla, ekologové jsou proti [25. 8. 2000 | Právo | kategorie: Vodní doprava – ČR | rešerše] Do 30. září 2000 budou pracovníci MDS informovat MŽP o splnění ekologických podmínek pro zahájení posuzování vlivu stavby vodních děl Prostřední Žleb a Malé Březno na životní prostředí.
Dálnice začne v Hradci? [25. 8. 2000 | Hradecké noviny | kategorie: Dálnice – D11 | rešerše] Ministr dopravy a spojů Jaromír Schling uvedl na setkání se starosty z oblasti Orlických hor, že dálnice D11 z Prahy do Hradce Králové, jejíž výstavbu oddálil protest ochránců životního prostředí, se pravděpodobně začne budovat z Hradce Králové do Poděbrad.
Silnice by mohla zničit vodu [25. 8. 2000 | Listy Strakonicka | kategorie: Silnice – ČR | rešerše] Plánovaná silnice I/20 z Nové Hospody na Kasejovice by měla probíhat také obcí Lnáře.
Otázka pro [25. 8. 2000 | Ústecký deník | kategorie: Dálnice – D8 | rešerše] Předsedkyně sdružení Pro přírodu Lenka Dvořáková k výjimce pro dálnicici D8 uvádí, že ”vidina ekonomické prosperity opět zvítězila nad ochranou naší přírody.
Konkurenci umožní až reálné ceny za dopravní cestu [24. 8. 2000 | Dopravní noviny | kategorie: Železniční doprava – ČR: České dráhy | rešerše] Autor je předseda představenstva Sdružení železničních společností.
Fond by měl v příštím roce získat 25 až 37 miliard Kč [24. 8. 2000 | Dopravní noviny | kategorie: Dopravní politika – ČR | rešerše] O rozdělení letošních prostředků SFDI není zatím rozhodnuto.
Výstavba by měla pokračovat do Mořic [24. 8. 2000 | Dopravní noviny | kategorie: Dálnice – D1 | rešerše] Úsek dálnice D1 do Mořic dlouhý 16 km bude stát 3,5 mld. Kč a trasa do Lipníku nad Bečvou dlouhá 60 km 16,9 mld. Kč.
poslední aktualizace 19. září 2006 © 1999-2004 ČSDK, optimalizováno pro MSIE a rozlišení 800x600+ [ Windows | ASCII | Mac | Latin2 | Unix ] použit publikační systém Toolkit od Econnectu